ЗА ХРАБРЕ НОВЕ МЕДИЈЕ! Дојче Веле Академија организовала форум са преко 300 учесника из 12 земаља! (ФОТО)
(Извор: Еспресо) – Конференцију је отворио Клаус Дахман, истичући да се Дојче Веле Академија бави пројектима медијског развоја те да пружа подршку медијима како би иновирали и прилагодили садржаје за младе
Дојче Веле Академија и ОЕБС организовали су Brave New Media forum 30. и 31. октобра као завршну активност пројекта Млади медији – медији за младе и са младима.
Форум је окупио преко 300 учесника, из 12 земаља (Србија и земље Западног Балкана, Немачка, Холандија, Грузија и Молдавија), који су кроз два дана реализације Форума имали прилику да разговарају о традиционалним и неформалним новим медијима, о приступу истих ка младима, као и о појави fakenews-а и многим другим медијским темама које су важне младима.
Конференцију је отворио Клаус Дахман, истичући да се Дојче Веле Академија бави пројектима медијског развоја те да пружа подршку медијима како би иновирали и прилагодили садржаје за младе, али и пружили подршку и оснажили младе да буду субјекти, а не само објекти извештавања.
У току 2018. године посебно се истичу два пројекта: Youthvibes.rs и Hexatorm, у оквиру којих је средњошколцима пружена подршка и могућност креирања медијских садржаја прилагођених младима.
Поред омладинских медија, представљене су и друге важне медијске теме. Савет за штампу, већ четврту годину за редом спроводи мониторинг осам дневних националних листова, у којима прати поштовање Кодекса новинара Србије. Испред Савета за штампу обратио се присутнима Петар Јеремић, који је истакао да никада није забележен оволики број прекршаја Кодекса као у августу и септембру 2018. године, када их је било чак двоструко више у односу на претходне месеце. Медији који су највише кршили Кодекс били су таблоиди, а највећи проблем јесте баш кршење дела Кодекса који се односе на малолетна лица.
Стефан Јањић испред Кровне организације младих Србије (КОМС), присутнима је представио нову публикацију КОМС-а Млади у медијском огледалу. Публикација разматра три кључна питања: медијску писменост младих, уређивачке политике и домете омладинских медија, као и извештавања медија о младима, а можете је преузети ОВДЕ.
У оквиру пројекта Млади медији – медији за младе и са младима, највише активности се спроводи у Србији уз помоћ партнера (Асоцијација медија, Локал прес, Савет за штампу, КОМС, АНЕМ), док пројекат финансира немачко Министарство за развој и сарадњу.