ZA HRABRE NOVE MEDIJE! DW Akademija organizovala forum sa preko 300 učesnika iz 12 zemalja! (FOTO)
(Izvor: Espreso) – Konferenciju je otvorio Klaus Dahman, ističući da se DW Akademija bavi projektima medijskog razvoja te da pruža podršku medijima kako bi inovirali i prilagodili sadržaje za mlade
DW Akademija i OSCE Mission to Serbia organizovali su Brave New Media forum 30. i 31. oktobra kao završnu aktivnost projekta Mladi mediji – mediji za mlade i sa mladima.
Forum je okupio preko 300 učesnika, iz 12 zemalja (Srbija i zemlje Zapadnog Balkana, Nemačka, Holandija, Gruzija i Moldavija), koji su kroz dva dana realizacije Foruma imali priliku da razgovaraju o tradicionalnim i neformalnim novim medijima, o pristupu istih ka mladima, kao i o pojavi fakenews-a i mnogim drugim medijskim temama koje su važne mladima.
Konferenciju je otvorio Klaus Dahman, ističući da se DW Akademija bavi projektima medijskog razvoja te da pruža podršku medijima kako bi inovirali i prilagodili sadržaje za mlade, ali i pružili podršku i osnažili mlade da budu subjekti, a ne samo objekti izveštavanja.
U toku 2018. godine posebno se ističu dva projekta: Youthvibes.rs i Hexatorm, u okviru kojih je srednjoškolcima pružena podrška i mogućnost kreiranja medijskih sadržaja prilagođenih mladima.
Pored omladinskih medija, predstavljene su i druge važne medijske teme. Savet za štampu, već četvrtu godinu za redom sprovodi monitoring osam dnevnih nacionalnih listova, u kojima prati poštovanje Kodeksa novinara Srbije. Ispred Saveta za štampu obratio se prisutnima Petar Jeremić, koji je istakao da nikada nije zabeležen ovoliki broj prekršaja Kodeksa kao u avgustu i septembru 2018. godine, kada ih je bilo čak dvostruko više u odnosu na prethodne mesece. Mediji koji su najviše kršili Kodeks bili su tabloidi, a najveći problem jeste baš kršenje dela Kodeksa koji se odnose na maloletna lica.
Stefan Janjić ispred Krovne organizacije mladih Srbije (KOMS), prisutnima je predstavio novu publikaciju KOMS-a Mladi u medijskom ogledalu. Publikacija razmatra tri ključna pitanja: medijsku pismenost mladih, uređivačke politike i domete omladinskih medija, kao i izveštavanja medija o mladima, a možete je preuzeti OVDE.
U okviru projekta Mladi mediji – mediji za mlade i sa mladima, najviše aktivnosti se sprovodi u Srbiji uz pomoć partnera (Asocijacija medija, Lokal pres, Savet za štampu, KOMS, ANEM), dok projekat finansira nemačko Ministarstvo za razvoj i saradnju.