Savet: Za šest meseci 5.715 tekstova u kojima je prekršen Kodeks novinara
(Izvor: N1) Prekršaji Kodeksa novinara Srbije zabeleženi su tokom prošle godine u 5715 novinarskih tekstova, pokazao je monitoring Saveta za štampu.
Tokom posmatranog perioda, od 1. jula do 31. decembra prošle godine, Kodeks je najviše kršio dnevni list Alo, drugi po broju prekršaja bio Srpski telegraf, dok je na trećem mestu list Informer.
Iz Saveta za štampu kažu da se u odnosu na prethodnu godinu beleži porast broja prekršaja Kodeksa, uz napomenu da od prošle godine na tržištu postoje dva nova izdanja Objektiv i novine Nova.
Kodeks su, tradicionalno, najmanje kršili listovi Danas i Politika.
Najveći porast broja prekršaja evidentiran je kada je reč o istinitosti izveštavanja.
“To možemo različito da tumačimo, a naša pretpostavka je da se ovaj skok desio približavanjem izbora, odnosno početkom predizborne kampanje” ocenila je članica Komisije za žalbe Saveta za štampu, Tamara Skrozza.
Deset posmatranih dnevnih listova često je u svojim tekstovima kršilo i pretpostavku nevinosti, plaćene ili pr sadržaje nisu obeležavali na propisan način, a primetna je bila i velika zastupljenost uznemirujućihi pornografskih sadržaja.
“Broj uznemirujućih sadržaja je povećan zbog priča o tome na koji način je kriminalni klan mučio i ubijao ljude. Činjenica da su te informacije dolazile iz vrha vlasti ne abolira medije koji su to prenosili” naglašava Skrozza.
Dodaje da je problem je što deca ne mogu biti pošteđena takvog sadržaja jer će ga videti na naslovnicama novina.
Novinarka NIN-a Vera Didanović istakla je da je povećan broj tekstova za koje se može sumnjati da su kreirani u jednom centru, naslovi su često izmišljeni ili se u naslov izvuče nešto što u samom tekstu ne postoji.
Ona dodaje i da je bila primetna kampanja gde se u više različitih listova pojavljuju uglavnom nepotpisani tekstovi u kojima se kritički izveštava o nekoj pojavi.
“Kao što je bila julska kampanja o United grupi uz brojna kršenja Kodeksa novinara” istakla je ona.
Novinarka je primetila i da su štampani mediji prošle godine često koristili uvredljive reči, poput izraza “šiptar”
“Dešava se da se ne koristi u samom tekstu već postoji očigledno urednička intervencija da se taj izraz izvlači u naslov” zaključila je ona.
Savet: Za šest meseci 5.715 tekstova u kojima je prekršen Kodeks novinara